W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Podsumowanie cyklu spotkań doradców zawodowych z uczniami szkół podpodstawowych zorganizowanych w ramach projektu pilotażowego: ”Czas na młodych w powiecie niżańskim - punkt doradztwa dla młodzieży”. - Powiatowy Urząd Pracy w Nisku
Asset Publisher
W kwietniu br. zakończył się cykl spotkań z uczniami szkół ponadpodstawowych z powiatu niżańskiego. Doradcy z Referatu Usług Rynku Pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Nisku odwiedzili Zespół Szkół w Jeżowem im. ks. Stanisława Staszica, Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku, Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Czarnieckiego w Nisku oraz Zespół Szkół im. gen. Władysława Sikorskiego w Rudniku nad Sanem. Zajęcia zostały zorganizowane w ramach projektu pilotażowego: "Czas na młodych w powiecie niżańskim – punkt doradztwa dla młodzieży" którego celem jest dotarcie do jak największej liczby osób młodych, którzy stają przed wyborem dalszej drogi edukacyjnej lub zawodowej.
Młodzi ludzie, planując dalsze etapy swojego rozwoju edukacyjno- zawodowego mierzą się z nie lada wyzwaniem. Zmieniająca i dynamiczna sytuacja na rynku pracy wymaga ciągłego rozwijania, podnoszenia oraz zdobywania nowych kwalifikacji zawodowych. Doradca zawodowy podczas zajęć omówił innowacyjne formy wsparcia, które realizowane są w ramach projektu pilotażowego. Zaproponowane formy mogą być pomocne w dokonywaniu przez nich satysfakcjonujących wyborów.
Doradcy zawodowi podczas zajęć, dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii - gogli VR mogli pokazać młodzieży jak wygląda praca w danym zawodzie.
Uczniowie mieli okazję, bez wychodzenia z klasy przenieść się do wirtualnego świata zawodów i dokonać oceny swoich predyspozycji pod kątem konkretnego zawodu. Do dyspozycji było 45 filmów w technologii 360 stopni oraz 7 specjalnych interaktywnych aplikacji. Z reakcji uczniów wynika, iż było to niezapomniane doświadczenie.
Wykorzystywanie nowoczesnej technologii w poradnictwie zawodowym jest odpowiedzią na potrzebę uatrakcyjnienia i unowocześnienia usług rynku pracy, a w szczególności doradztwa zawodowego.