Stopa bezrobocia




Programy Rynku Pracy i Kształcenie Ustawiczne w 2025 roku*
 
Limit na 2025 rok
na progamy
rynku pracy
i KFS w dyspozycji PUP
w zł
Zaangażowanie
w %
Osoby objęte
wsparciem (rozpoczęły udział)  w ramach
programów rynku
pracy i KFS
w 2025
Pracodawcy
korzystający
ze wsparcia (w ramach umów podpisanych w 2025 roku)
Wypłacone
środki FP
w zł
11 374 498,92 12,22 4 1 345 084,98

 

* Aktualizacja danych na koniec miesiąca_styczeń 2025


W nawiązaniu do komunikatów  z dnia 16.01.2025 r.  o otwarciu naboru wniosków  na rok 2025 w ramach Algorytmu oraz w ramach Projektu  „Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu niżańskiego (II)” Powiatowy Urząd Pracy w Nisku informuje o zamknięciu  od 5 lutego 2025 r.

  • naboru wniosków o zorganizowanie stażu
  • naboru wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie.

Jednocześnie informujemy:

  1. Kolejne nabory na w/w instrumenty mogą być otwierane po uruchomieniu dodatkowych programów lub  zwiększeniu alokacji środków na zadanie.
  2. Informacja o kolejnych naborach będzie publikowana na stronie PUP w Nisku
  3. Wnioski złożone poza naborami będą rozpatrywane negatywnie.
  4. Nabory na pozostałe instrumenty określone w ogłoszeniach o naborach wniosków z dnia 16.01.2025 roku  będą otwarte do wyczerpania   środków na  te instrumenty.

Informacje w sprawie naborów można uzyskać  telefoniczne :

  • w pok. 16 tel. 15 8412 313 w. 16 - prace interwencyjne, roboty publiczne, dofinansowanie wynagrodzeń osób po 50 r. życia, instrumenty wsparcia dla spółdzielni socjalnych, przedsiębiorstw społecznych,
  • w pok. 10 tel. 15 8412 313 w. 38 - szkolenia, studia podyplomowe, bony szkoleniowe
  • w pok. 15 tel. 15 8412-313 w. 14- staże, bony na zasiedlenie

PIT-11

Od dnia 03.02.2025 r. zachęcamy do odbioru informacji podatkowej PIT-11 za 2024 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Nisku w godz. od 7.30 do 15.30 w pokoju nr 2.


Bezrobotni mają obowiązek zgłaszania się do właściwego powiatowego urzędu pracy w wyznaczonym przez urząd terminie w celu przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy lub innej formy pomocy proponowanej przez urząd lub w innym celu wynikającym z ustawy i określonym przez urząd pracy, w tym potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy. W przypadku bezrobotnego będącego dłużnikiem alimentacyjnym, w rozumieniu przepisów o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, wyznaczony termin nie może być dłuższy niż 90 dni.
(art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 475 z późn. zm.).
 
W przypadku gdy bezrobotny nie stawił się w powiatowym urzędzie pracy w wyznaczonym terminie i nie powiadomił w okresie do 7 dni o uzasadnionej przyczynie tego niestawiennictwa, pozbawienie statusu bezrobotnego następuje od dnia niestawienia się w powiatowym urzędzie pracy odpowiednio na okres:
a) 120 dni w przypadku pierwszego niestawiennictwa,
b) 180 dni w przypadku drugiego niestawiennictwa,
c) 270 dni w przypadku trzeciego i każdego kolejnego niestawiennictwa.
 
(art. 33 ust. 4 pkt 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 475 z późn. zm.).
 

Świadczenia przysługujące osobom bezrobotnym na podstawie list wypłat wypłaca Nadsański Bank Spółdzielczy Filia w Nisku Plac Wolności 4 w godzinach 8:30-14:00


Terminy potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy i odbioru zasiłków Bezrobotni z prawem do zasiłku

LUTY 2025

 
Data
 

A, B, C, Ć, D, E, F, G, H, I, J, K, L, Ł
 
13.02.2025

M, N, O, P, R, S, Sz, Ś, T, U, W, Z, Ź, Ż
 
13.02.2025
Dodatki aktywizacyjne
 
Stypendia szkoleniowe

Studia podyplomowe
12.02.2025

Stypendia stażowe
 

PPSM+PPSW, PPSR, SAZR, SAZW, PFSR, R85R, R84R, R89R, R86R

12.02.2025
 

Powiatowy Urząd Pracy w Nisku zgodnie z § 2 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (T.J. Dz.U. z 2018r. poz. 117) ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy

Wnioski będą przyjmowane w dniach od 17.02.2025r. do 19.02.2025r.

Kompletne wnioski wraz z wymaganymi załącznikami można składać:

  • w formie papierowej w sekretariacie Urzędu w godzinach pracy Urzędu od 7:30 do 15:30 lub przesłać na adres Powiatowego Urzędu Pracy ul. Sandomierska 6A, 37-400 Nisko (decyduje data wpływu wniosku do Urzędu)
  • w formie elektronicznej poprzez:

dołączając wniosek wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami.

Wnioski złożone poza wskazanym terminem oraz złożone w inny sposób niż określony w niniejszym ogłoszeniu nie będą podlegały rozpatrzeniu. Kolejność wpływu nie będzie uwzględniana przy ocenie wniosku.

Wsparcie ze środków KFS w 2025r. będzie przyznawane pracodawcom, których wnioski spełniają wymagania określone przynajmniej w jednym z przyjętych priorytetów Ministra właściwego do spraw pracy:

  1. wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie czy województwie; pozwala na sfinansowanie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności ogólno-zawodowych (w tym tzw. kompetencji miękkich), o ile powiązane są one z wykonywaniem pracy w zawodzie deficytowym. Przy ocenie wniosków uwzględnia się zawody deficytowe zidentyfikowane w powiecie niżańskim lub województwie podkarpackim, określone w Barometrze Zawodów 2025 - barometrzawodow.pl.
  2. wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy; pracodawca powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku, bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/planowanymi do wprowadzenia zmianami. Do wniosku należy dołączyć wiarygodny dokument potwierdzający zakup nowych technologii/narzędzi pracy np. kopie dokumentów zakupu, decyzję dyrektora/zarządu o wprowadzeniu norm ISO oraz wiarygodne i logiczne uzasadnienie). Wsparciem można objąć osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażała nowe procesy. Pracodawca wraz z wnioskiem składa oświadczenie o spełnieniu priorytetu 2.
  3. wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich  pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku; powyższy priorytet oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371). Warunkiem skorzystania ze środków priorytetu jest prowadzenie działalności na terenie którejkolwiek z gmin z wykazu oraz oświadczenie pracodawcy o konieczności nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/ przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z powołaniem się na odpowiedni przepis.
  4. poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego,  partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy; priorytet adresowany do wszystkich pracodawców. Nie ma znaczenia kod PKD czy profil  działalności. Zachęca do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych. Szkolenia powinny zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:
  • do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
  • dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
  • rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach,
  • do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy,
  • na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji,
  • dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.
  1. promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej; priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę. Priorytet ten oferuje wsparcie w zakresie poprawy bardzo szeroko pojętego zdrowia psychicznego, w tym również szkolenia z zakresu działań go wspierających np. organizacji pracy.

Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:

  • rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego,
  • przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi,
  • skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy,
  • różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych,
  • promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych   metod radzenia sobie ze stresem.
  1. wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy; w ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców.

Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:

  • doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu/ branży,
  • doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu,
  • rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.
  1. wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych;

Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest uzasadnienie pracodawcy dotyczące konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach: 86 – Opieka zdrowotna, 87- Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania. W ramach tego priorytetu można dofinansować formy kształcenia ustawicznego bezpośrednio związane z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną. W ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.

  1. rozwój umiejętności cyfrowych; wnioskodawca powinien uzasadnić we wniosku, że posiadanie umiejętności cyfrowych objętych tematyką szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.
  2. wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną; priorytet adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.

Przy rozpatrywaniu wniosków uwzględnia się kryteria określone w Rozporządzeniu MPiPS z dnia 14 maja 2014r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (T.j. Dz.U. z 2018, poz. 117):

  • zgodność dofinansowanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  • zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  • koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  • posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  • w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  • plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  • możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem posiadanych limitów środków.

Więcej informacji o Krajowym Funduszu Szkoleniowym można uzyskać:

  • na stronie internetowej urzędu nisko.praca.gov.pl w zakładce „Dla pracodawców i przedsiębiorców” → Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników i kandydatów do pracy  → Krajowy Fundusz Szkoleniowy
  • osobiście w Powiatowym Urzędem Pracy w Nisku, ul. Sandomierska 6A, pok. 10
  • telefonicznie  pod nr tel. 15 8412-313 wewn. 38

Załączniki

Wniosek KFS
Wniosek KFS.docx 310 KB
Załącznik nr 1
Załącznik nr 1.docx 16 KB
Załącznik nr 2
Załącznik nr 2.docx 22 KB
Załącznik nr 3
Załącznik nr 3.doc 50 KB
Załącznik nr 4
Załącznik nr 4.doc 37 KB
Oświadczenie o spełnianiu priorytetu 2
Oświadczenie o spełnianiu priorytetu 2.doc 30 KB
Oświadczenie Podmiotu sektora publicznego
Oświadczenie Podmiotu sektora publicznego.docx 20 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 237 KB
Formularz - rybołóstwo i rolnictwo
Formularz - rybołóstwo i rolnictwo.pdf 38 KB
Zasady finansowania KFS 2025
Zasady finansowania KFS 2025.pdf 252 KB
Formularz oceny wniosku
Formularz oceny wniosku.pdf 199 KB
KFS 2025 - Wytyczne dla urzędów pracy
KFS 2025 - Wytyczne dla urzędów pracy.pdf 335 KB
Barometr Zawodów 2025 powiat niżański
Barometr Zawodów 2025 powiat niżański.pdf 104 KB
Barometr Zawodów 2025 woj.podkarpackie
Barometr Zawodów 2025 woj.podkarpackie.pdf 105 KB

Powiatowy Urząd Pracy w Nisku
ul. Sandomierska 6a
37-400 NISKO
woj. podkarpackie
 
NIP: 865-11-19-189
 REGON: 830462488

tel.: (15) 841-23-13; 841-36-60

fax: (15) 841-28-08

e-mail:
rzni@praca.gov.pl
poczta@pupnisko.pl

e-Urząd:
ePUAP

e-Doręczenia:
Adres Doręczeń Elektronicznych: AE:PL-66186-10853-AVCTH-30

Język migowy:

Godziny pracy Urzędu:

poniedziałek-piątek
07:30-15:30


Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się w godzinach 8:00-14:00

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Nisku przyjmuje interesantów w ramach skarg i wniosków
w każdy dzień od godz. 10:00-15:00


Zakres właściwości terytorialnej Powiatowego Urzędu Pracy obejmuje następujące gminy:
Nisko, Rudnik, Ulanów, Jeżowe, Harasiuki, Jarocin, Krzeszów


Powiatowy Urząd Pracy w Nisku
ul. Sandomierska 6a
37-400 NISKO
woj. podkarpackie
 
NIP: 865-11-19-189
 REGON: 830462488

tel.: (15) 841-23-13; 841-36-60

fax: (15) 841-28-08

e-mail:
rzni@praca.gov.pl
poczta@pupnisko.pl

e-Urząd:
ePUAP

e-Doręczenia:
Adres Doręczeń Elektronicznych: AE:PL-66186-10853-AVCTH-30

Język migowy:
język migowy online

Facebook :
https://www.facebook.com/niskopup/



Załączniki

Realizacja projektu EFS+(II) 2024-2025
Realizacja projektu EFS+(II) 2024-2025.docx 42 KB
Nabór wniosków do projektu EFS+ (II)_ dotacje
Nabór wniosków do projektu EFS+ (II)_ dotacje.docx 42 KB
Nabór wniosków do projektu EFS+ (II)_ pozostałe
Nabór wniosków do projektu EFS+ (II)_ pozostałe.docx 53 KB
Wstrzymanie naborów do projektu EFS+(II) na doposażenia i staże
Wstrzymanie naborów do projektu EFS+(II) na doposażenia i staże.docx 51 KB
Nabór wniosków do projektu EFS+ (II)_od 22.01.2025 r.
Nabór wniosków do projektu EFS+ (II)_od 22.01.2025 r..docx 56 KB
Nabór wniosków na rok 2025 _Projekt EFS+(II)
Nabór wniosków na rok 2025 _Projekt EFS+(II).pdf 257 KB
Nabór wniosków na doposażenia w ramach EFS+(II) styczeń 2025
Nabór wniosków na doposażenia w ramach EFS+(II) styczeń 2025.pdf 148 KB


 Powiatowy Urząd Pracy w Nisku  informuje o otwarciu w dniach 29-31 stycznia 2025 roku naboru wniosków o refundację z Funduszu Pracy kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach Algorytmu oraz w ramach projektu współfinansowanego z EFS+ " Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu niżańskiego (II)". Ogłoszenia o naborach w załączeniu.

Załączniki

Nabór wniosków na doposażenia Algorytm styczeń 2025
Nabór wniosków na doposażenia Algorytm styczeń 2025.pdf 146 KB
Nabór wniosków na doposażenia w ramach EFS+(II) styczeń 2025
Nabór wniosków na doposażenia w ramach EFS+(II) styczeń 2025.pdf 148 KB




Powiatowy Urząd Pracy w Nisku ogłasza nabór nr 7.3/1/2025  do projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości" w ramach Priorytetu 7 – Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.03 Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy/wsparcie rozwoju przedsiębiorczości programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027.
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, w podanym naborze będą udzielane w kwocie nie wyższej niż 6-krotność wysokości przeciętnego wynagrodzenia tj. 48.969,72 zł. Założona kwota alokacji na nabór wynosi: 489 690, 00 zł.

Termin i miejsce składania dokumentów rekrutacyjnych:

Dokumenty rekrutacyjne przyjmowane będą w dniach od 05.02.2025 r. do 07.02.2025 r.  w Powiatowym Urzędzie Pracy w Nisku,  ul. Sandomierska 6a, 37-400 Nisko, w godzinach 7:30 do 15:30.
Istnieje możliwość przesłania dokumentów rekrutacyjnych za pośrednictwem operatora pocztowego (decyduje data stempla pocztowego) lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP, e-Doręczenia) w przypadku posiadania przez Kandydata/tkę podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego. W przypadku dokumentów rekrutacyjnych złożonych za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ePUAP, e-Doręczenia) przepisy §4 ust. 1., 2. i 3.  Regulaminu rekrutacji, stosuje się odpowiednio – każdy z dokumentów powinien zostać oddzielnie podpisany, odzwierciedlenia (kopie) dokumentów winny zostać dodatkowo poświadczone za zgodność z oryginałem. Dla dokumentacji rekrutacyjnej przesłanej za pośrednictwem ePUAP lub e-Doręczenia za datę złożenia dokumentu uznaje się datę wysłania jej przez Kandydata/kę przed upływem wskazanego w naborze terminu oraz otrzymania dowodu jej wpływy do Powiatowego Urzędu Pracy w Nisku.

Dodatkowych informacji dotyczących naboru można uzyskać pod nr telefonu: 15 841 23-13 wew. 12
Nabór adresowany jest do osób bezrobotnych w wieku 18-29 lat, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Nisku.
 
Osoby chcące wziąć udział w projekcie winny złożyć następujące dokumenty rekrutacyjne:
  1. Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie (załącznik nr 1 do Regulaminu rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości" obowiązujący od 20.12.2024 r.)  do którego należy dołączyć następujące załączniki:
  • Aktualne orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności (kopia) wydane przez właściwy organ – dotyczy wyłącznie osób powołujących się dodatkowo na status osoby niepełnosprawnej.
  1. Wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej – zwany dalej wnioskiem (załącznik nr 2 do Regulaminu rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie „Aktywizacja zawodowa osób młodych bezrobotnych w wieku 18-29 lat, wsparcie rozwoju przedsiębiorczości" obowiązujący od 20.12.2024 r.) do którego należy dołączyć następujące załączniki (obowiązkowe oraz dodatkowe).
Załączniki obowiązkowe:
  • Szczegółowa specyfikacja zakupów – załącznik nr 1 do Wniosku;
  • Oświadczenie wnioskodawcy o pomocy de minimis – załącznik nr 2 do Wniosku;
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – załącznik nr 3 do Wniosku;
  • Prawo jazdy (kserokopia) – w przypadku ubiegania się o sfinansowanie zakupu pojazdu lub zakupu reklamy na pojazd;
  • Dowód rejestracyjny pojazdu (kserokopia), którego wnioskodawca jest jedynym właścicielem – w przypadku ubiegania się o zakup reklamy na pojazd;
  • W przypadku korzystania z pomocy de minimis – oświadczenie lub zaświadczenie o uzyskanej pomocy w ciągu minionych trzech lat.
Załączniki dodatkowe:
  • Certyfikaty, świadectwa pracy, zaświadczenia o posiadanych szkoleniach, kursach, itp. (kserokopie) – które wskazują na znajomość planowanej działalności gospodarczej;
  • Zaświadczenia o posiadanych uprawnieniach (kserokopie) – jeżeli są one niezbędne do prowadzenia planowanej działalności (np. badania wysokościowe, uprawnienia spawalnicze);
  • W przypadku posiadania: oświadczenia o współpracy, listy intencyjne itp. Dotyczące przyszłych kontrahentów;
  • Wizualizacje wykonanych prac (zdjęcia, przykłady prac).
Uwaga: Kserokopie przedkładanych dokumentów winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem oraz opatrzone datą i własnoręcznym podpisem Kandydata/ki.
Oryginały dokumentów złożone w odpowiedzi na nabór nie będą zwracane.
 
W przypadku dołączenia do Wniosku dokumentu obcojęzycznego należy przedłożyć również jego tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
W przeciwnym przypadku dokument ten nie zostanie uwzględniony przy rozpatrzeniu dokumentów rekrutacyjnych.

Pełna dokumentacja do projektu znajduje się na stronie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie https://wuprzeszow.praca.gov.pl/-/25541392-nabor-nr-7-3-3-2024


 

Załączniki

1. Regulamin rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie
1. Regulamin rekrutacji i udzielania wsparcia w projekcie.pdf 796 KB
2.Formularz rekrutacyjny
2.Formularz rekrutacyjny.docx 79 KB
3. Wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej
3. Wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.docx 277 KB
4. Zał. nr 1 do wniosku szczegółowa specyfikacja zakupów
4. Zał. nr 1 do wniosku szczegółowa specyfikacja zakupów.xlsx 64 KB
5. Zał nr 2 do wniosku Oświadczenie wnioskodawcy do pomocy de minimis
5. Zał nr 2 do wniosku Oświadczenie wnioskodawcy do pomocy de minimis.docx 64 KB
6. Zał. nr 3 do wniosku Formularz informacji de minimis
6. Zał. nr 3 do wniosku Formularz informacji de minimis.xlsx 110 KB
7. Instrukcja do Formularza Informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis
7. Instrukcja do Formularza Informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis.pdf 734 KB

Wniosek o dofinansowanie: z dnia 14 listopada 2024 r. na kwotę 400 000 zł,
Okres realizacji programu: 1 grudnia 2024 r. - 31 grudnia 2025 r.,
Kwota dofinansowania: 400 000,00 zł (decyzja Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 listopada 2024 r.),
Kwota planowanych zobowiązań przechodzących na 2025r.- brak
Wniosek był odpowiedzią na ogłoszony konkurs przez dysponenta FP.
Założenia programu: Celem programu jest aktywizacja zawodowa 10 bezrobotnych, w szczególności długotrwale bezrobotnych, o niskim poziomie wykształcenia, osoby bez doświadczenia zawodowego, osoby z wyższym wykształceniem mające trudności ze znalezieniem pracy w wyuczonym zawodzie  , które maja rokujący pomysł na stworzenie dla siebie miejsca pracy w ramach własnej działalności gospodarczej.
Rekrutacja do programu  tylko w 2024 r.
Realizacja programu w roku 2025 r.  - Wyłącznie jako realizacja umów o zawartych w 2024 r.
 

Powiatowy Urząd Pracy w Nisku informuje o naborach wniosków  na rok 2025 w ramach projektu "Aktywizacja osób bezrobotnych z powiatu niżańskiego (II)" . Komunikat o naborach wniosków w załączeniu

Załączniki

Nabór wniosków na rok 2025 _Projekt EFS+(II)
Nabór wniosków na rok 2025 _Projekt EFS+(II).pdf 257 KB

 Powiatowy Urząd Pracy w Nisku w związku z ogłoszeniem z dnia 14.01.2025 roku o wysokości i podziale środków Funduszu Pracy na rok 2025  ogłasza nabory wniosków na działania  zaplanowane na rok 2025 w ramach programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej w ramach ALGORYTMU. Komunikat w załączeniu.

Załączniki

Nabory wniosków na 2025 rok_Algorytm
Nabory wniosków na 2025 rok_Algorytm.pdf 158 KB

Powiatowy Urząd Pracy w Nisku  podaje w załączeniu informację o wysokości i podziale środków Funduszu Pracy przyznanych Staroście Powiatu Niżńskiego na finansowanie  w roku 2025 programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej. Jednocześnie informujemy, że wnioski na zadania przewidziane do realizacji w roku 2025 będzie można składać w terminach i na zasadach okreslonych w ogłaszanych naborach wniosków. Nabory będą ogłaszane na stronie internetowej PUP  w zakładce Aktualności
 

Załączniki

Informacja o środkach FP na 2025
Informacja o środkach FP na 2025.pdf 179 KB

Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie zaprasza osoby młode  do 30 roku życia do składania wniosków o przyznanie dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Ogłoszenie w załączeniu

Załączniki

Nabór wniosków WUP do projektu 7.3.3
Nabór wniosków WUP do projektu 7.3.3.pdf 167 KB