Print Drukuj
      Zgodnie w art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych informuje się, że:
  1. Administratorem Pana(i) danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Nisku, ul. Sandomierska 6a 37-400 Nisko reprezentowany przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Nisku.
  2. Administrator zgodnie z art. 37 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) wyznaczył inspektora ochrony danych p. Marcina Babiarz. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy poprzez adres email: iod@pupnisko.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu i w zakresie niezbędnym do wypełnienia określonego obowiązku prawnego wynikającego z przepisów prawa a ciążącego na administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia, a w szczególności zadań określonych w ustawie z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia; z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu Postępowania Administracyjnego, innych przepisów wykonawczych oraz na podstawie wyrażonej dobrowolnie przez Panią/Pana zgody do przetwarzania danych w sytuacji, gdy podanie danych nie jest obowiązkiem prawnym (art. 6 ust. 1 lit. a, art. 9 ust. 2 lit. a Rozporządzenia).
  4. W związku z przetwarzaniem danych w celu wskazanym w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, a także przez podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  5. Dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych - kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w rzeczowym wykazie akt dostępnym w siedzibie PUP w Nisku.
  6. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych, przysługuje Pani/Panu:
    1) prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 Rozporządzenia;
    2) prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 Rozporządzenia;
    3) prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 Rozporządzenia; Prawo do usunięcia danych nie ma zastosowania, w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne: do wywiązywania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega administrator, lub do wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 Rozporządzenia;
    5) prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 Rozporządzenia;
    Prawo to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
    6) prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy przetwarzamy Pani/Pana dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, na podstawie art. 21 Rozporządzenia,
    7) prawo do wycofania zgody - w każdej chwili może Pan/Pani wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Administrator nie zamierza przekazywać danych odbiorcom do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
  8. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia, przysługuje prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Podanie danych osobowych jest wymogiem: ustawowym, dobrowolnym. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator odmówi realizacji wskazanych wyżej celów.
  10. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora na podstawie Rozporządzenia nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust.1 i 4 Rozporządzenia.

Print Drukuj
Bezrobotni mają obowiązek zgłaszania się do właściwego powiatowego urzędu pracy w wyznaczonym przez urząd terminie w celu przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy lub innej formy pomocy proponowanej przez urząd lub w innym celu wynikającym z ustawy i określonym przez urząd pracy, w tym potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy. W przypadku bezrobotnego będącego dłużnikiem alimentacyjnym, w rozumieniu przepisów o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, wyznaczony termin nie może być dłuższy niż 90 dni.
(art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 475 z późn. zm.).
 
W przypadku gdy bezrobotny nie stawił się w powiatowym urzędzie pracy w wyznaczonym terminie i nie powiadomił w okresie do 7 dni o uzasadnionej przyczynie tego niestawiennictwa, pozbawienie statusu bezrobotnego następuje od dnia niestawienia się w powiatowym urzędzie pracy odpowiednio na okres:
a) 120 dni w przypadku pierwszego niestawiennictwa,
b) 180 dni w przypadku drugiego niestawiennictwa,
c) 270 dni w przypadku trzeciego i każdego kolejnego niestawiennictwa.
 
(art. 33 ust. 4 pkt 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r., poz. 475 z późn. zm.).
 

Świadczenia przysługujące osobom bezrobotnym na podstawie list wypłat wypłaca Nadsański Bank Spółdzielczy Filia w Nisku Plac Wolności 4 w godzinach 8:30-14:00


Terminy potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy i odbioru zasiłków Bezrobotni z prawem do zasiłku

CZERWIEC 2025

 
Data
 

A, B, C, Ć, D, E, F, G, H, I, J, K, L, Ł
 
13.06.2025

M, N, O, P, R, S, Sz, Ś, T, U, W, Z, Ź, Ż
 
13.06.2025
Dodatki aktywizacyjne
 
Stypendia szkoleniowe

Studia podyplomowe
12.06.2025
 
Stypendia stażowe
 
 
 
PPSM+PPSW, PPSR, SAZR, SAZW, PFSR, R85R, R84R, R89R, R86R
 

 

12.06.2025

 


Print Drukuj

W dniu 20 marca 2025 r. Sejm uchwalił ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia, (Dz.U. 2025, poz. 620), która wprowadza ważne zmiany dla instytucji szkoleniowych. Zgodnie z art. 106 tej ustawy, szkolenia dla bezrobotnych i poszukujących pracy, finansowane ze środków Funduszu Pracy, realizują podmioty wpisane do rejestru, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w zakresie świadczenia usług szkoleniowych, czyli do Bazy Usług Rozwojowych (BUR). Ponadto, szkolenia finansowane ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego na podstawie art. 128 ust. 2 będą również realizować jedynie podmioty wpisane do BUR. Wyżej wskazane przepisy wchodzą w życie 1 stycznia 2026 r. Natomiast do końca 2025 r. będzie jeszcze funkcjonał Rejestr Instytucji Szkoleniowych (RIS). Czas, który pozostał do wejścia w życie ww. przepisów, stanowi tzw. okres przejściowy na wpisanie się do BUR podmiotów chcących realizować dalej usługi szkoleniowe na zlecenie urzędów pracy, a wcześniej podjęcie działań mających na celu spełnienie przez firmy odpowiednich warunków do uzyskania wpisu do BUR, między innymi uzyskania określonych certyfikatów lub dokumentów potwierdzającego akredytację. Należy jednocześnie zaznaczyć, że od 1 stycznia 2026 roku w BUR będą mogły znaleźć się wyłącznie podmioty, które spełniają wymogi określone w rozporządzeniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe. Należy zaznaczyć, że nie nastąpi automatyczne przepisanie do BUR instytucji, które obecnie są wpisane do RIS. Wszystkie potrzebne informacje na temat możliwości uzyskania wpisu do BUR znajdują się na stronie internetowej
https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce strefa dla dostawców usług. We wskazanym miejscu można znaleźć także bazę pytań i odpowiedzi, jak również numery kontaktowe na infolinię PARP czy telefoniczny dyżur eksperta BUR.

• Infolinia PARP: 801 332 202 lub 22 574 07 07 (czynna w dni robocze od 8:30 do 16:30),
• e-mail: info_uslugirozwojowe@parp.gov.pl,
• telefoniczny dyżur eksperta BUR – jest czynny w każdą środę, w godz. 11:00 – 13:00, pod numerem infolinii: 801 332 202 lub 22 574 07 07 (proszę wybrać 5 a następnie 3)


Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Nisku od dnia 14.05.2025 r. zamyka nabory wniosków na subsydiowane formy wsparcia dla pracodawców i przedsiębiorców oraz na podnoszenie kwalifikacji dla osób bezrobotnych w ramach środków Funduszu Pracy .

Zamknięcie naboru wniosków jest spowodowane zmianami związanymi z planowanym wejściem w życie ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U.z 2025 poz. 620) od 1 czerwca 2025 roku.

Informacja o ponownym uruchomieniu naboru wniosków zostanie zamieszczona na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Nisku.


Print Drukuj
Programy Rynku Pracy i Kształcenie Ustawiczne w 2025 roku*
 
Limit na 2025 rok
na progamy
rynku pracy
i KFS w dyspozycji PUP
w zł
Zaangażowanie
w %
Osoby objęte
wsparciem (rozpoczęły udział)  w ramach
programów rynku
pracy i KFS
w 2025
Pracodawcy
korzystający
ze wsparcia (w ramach umów podpisanych w 2025 roku)
Wypłacone
środki FP
w zł

 

11 374 498,92

 

81,03

 

825

 

230

 

3 987 480,65

 

* Aktualizacja danych na koniec miesiąca_kwiecień 2025